Dodaj adnotację do tego tekstu » Historia edycji tekstu
Tekst: |
Don Henley, Glenn Frey Edytuj metrykę |
---|---|
Muzyka: |
Don Felder |
Rok wydania: |
1976 |
Wykonanie oryginalne: |
The Eagles |
Covery: |
Ex Nihilo, Jorn, Vox Angelicus, Gipsy Kings, Piotr Polk, Chór Piotra Kupichy, Zosia Nowakowska (Bitwa na głosy),Kasia Popowska, Taberah |
Płyty: |
Hotel California (LP, 1976), Eagles Live (LP, 1980), Eagles Greatest Hits, Vol. 2 (LP/CD 1982), The Best of Eagles (LP/CD 1985), Hell Freezes Over (CD 1994), The Very Best Of The Eagles (CD 1994), Selected Songs From Selected Works (CD 2000), Selected Works 1972-1999 (CD 2000), The Very Best Of The Eagles (CD 2003), Eagles (box set 2005), Live from the Forum MMXVIII (2020) |
Ciekawostki: |
Największy przebój zespołu The Eagles. Piosenka pochodzi z piątej studyjnej płyty zespołu pod tym samym tytułem. Jest zaliczana do grona 500 piosenek, które ukształtowały rock'n'rolla i zajmuje 49. miejsce na liście 500 najwspanialszych piosenek wszech czasów wg magazynu "Rolling Stone". Gitarowe solo na końcu piosenki sklasyfikowano na 8. miejscu gitarowych solówek wszech czasów i na 1. miejscu gitarowych solówek wszech czasów na gitarze 12-strunowej. Album, z którego pochodzi ta piosenka, dotarł do 1. miejsca listy przebojów Billboardu i przyniósł The Eagles nagrodę Grammy za album roku w 1977. |
Ścieżka dźwiękowa: |
Guitar Hero World Tour, American Horror Story Hotel, I tak po prostu... - sezon 2 |
|
Największy serwis z tekstami piosenek w Polsce. Każdy może znaleźć u nas teksty piosenek, teledyski oraz tłumaczenia swoich ulubionych utworów.
Zachęcamy wszystkich użytkowników do dodawania nowych tekstów, tłumaczeń i teledysków!
Komentarze (76):
Pokaż powiązany komentarz ↓
"Relax," said the night man, "We are programmed to receive
You can check out anytime you like but you can never leave."
Końcówka piosenki ukazuje raczej, że bohater wkroczył na pewną ścieżkę życiową, która początkowo wydawała się idealna, ale potem okazała się złą decyzją, od której nie można odstąpić.
Pokaż powiązany komentarz ↓
Poniżej podaję stosowne linki:
1.) https://en.wikipedia.org/wiki/Black_House_(Church_of_Satan)
2.) https://wolna-polska.pl/wiadomosci/david-bowie-rock-od-zawsze-byl-muzyka-diabla-nie-przekonasz-mnie-ze-tak-nie-jest-2018-08
Pokaż powiązany komentarz ↓
Tu apel do realizatorów programów radiowych i tv:
NIE WYCISZAJCIE TEJ SOLÓWKI. TO INTEGRALNA CZĘŚĆ PIĘKNEGO UTWORU! TO NIE DISCOPOLOWA RĄBANKA, KTÓRĄ MOŻNA DOWOLNIE SKRÓCIĆ JAK PORCJĘ KASZANKI BEZ SZKODY DLA JEJ SMAKU. TO CO ROBICIE NAGMINNIE Z TYM UTWOREM TO BEZSENSOWNA AMPUTACJA NA ŻYWYM ORGANIZMIE. NIE RÓBCIE TEGO, ALBO NIE PUSZCZAJCIE HOTELU CALIFORNIA WCALE JEŚLI BRAKUJE WAM WRAŻLIWOŚCI I NIE ROZUMIECIE O CO CHODZI.
Ufff... ale sobie ulżyłem. Nawiasem mówiąc jest wiele innych utworów które stanowią niecierpiącą podziałów całość. A nawet takie w których ostatni dźwięk ma znaczenie (Dziwny ten świat - cztery jedyneczki na kotle, zamykające utwór), ale nie miejsce tu na muzyczne analizy.
Pokaż powiązany komentarz ↓
„Jesteśmy stworzeni do przyjmowania. -na- „Spokojnie”, rzekł stróż nocny, „Jesteśmy zaprogramowani do brania.
Tłumaczenie może wierne, ale kiepskie, nie oddaje ducha tego utworu...
Ale to moja opinia. :))