Teksty piosenek > S > Sarsa Markiewicz > Zapomnij Mi
2 410 815 tekstów, 31 125 poszukiwanych i 556 oczekujących

Sarsa Markiewicz - Zapomnij Mi

Zapomnij Mi

Zapomnij Mi

Tekst dodał(a): Zuzu99 Edytuj tekst
Tłumaczenie dodał(a): elvishprincess Edytuj tłumaczenie
Teledysk dodał(a): Kacper96 Edytuj teledysk

Tekst piosenki:

W głowie ciaśniej układam każdą myśl,
zagłuszę dziś.
Zapomnij mi.
Rozwijam taśmy naszych dni,
krótki film.
Zapomnij mi.
Nie zawsze było tak,
jak chcesz.
Nie było Ci lżej,
nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

Początków nie pamięta nikt,
brakuje dni.
Zapomnij mi.
Ulatuje lęk, nie czuję nic,
nie czuję nic.
Zapomnij mi.
Jedną z wielu rzeczy jesteś dziś,
jedną z wielu niepotrzebnych.
Nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

Nie biorę nic do snu,
nie pamiętaj mi,
nie biorę nic do snu,
nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

 

Dodaj adnotację do tego tekstu » Historia edycji tekstu

Tłumaczenie :

Pokaż tłumaczenie
I put every thought in my head tighter,
I'll be drowning out today
Forget for me
I'm unwinding tapes of our days,
Short footage
Forget for me
It wasn't always that way
as you want
It wasn't easier for you
Forget this for me

I'm long gone
Gone
I won't take you to sleep
Don't save me
Gone
Gone
I won't take you to sleep
Do not safe me!

One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses.

No one remembers the beginnings,
Missing days
Forget for me
I lose fear, I feel nothing
I feel nothing
Forget for me
You are one of many things today,
One of unnecessary things
Forget this for me

I'm long gone
Gone
I won't take you to sleep
Don't save me
Gone
Gone
I won't take you to sleep
Don't save me

One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses.

I take nothing to sleep,
Forget for me,
I take nothing to sleep,
Forget this for me

I am long gone
Gone
I won't take you to sleep
Don't save me
Gone
Gone
I won't take you to sleep
Don't save me


One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses
One love is doing my losses.

Historia edycji tłumaczenia

Autor tekstu:

Sarsa

Edytuj metrykę
Kompozytor:

Tomasz Kofendarek

Wykonanie oryginalne:

Sarsa

Covery:

Joanna Krebs, Natalia Świtała

Płyty:

Sarsa – Zapomnij mi (2015), Muzyka Radia ZET - Vol.11 (2 x CD, składanka, 2016)

Ścieżka dźwiękowa:

Porady na zdrady, Karaoke Polskie Przeboje Edycja 2017, M jak miłość, Karaoke Polskie Przeboje Edycja 2018, Karaoke Polskie Przeboje Edycja 2019

Komentarze (32):

YTFanuper 7 stycznia 2018 15:34
(+1)
Zapłodnij mi

Moryc9 5 października 2016 18:58
(0)
Taka sobie ale nie najgorsza

patient 12 maja 2016 20:56
(0)
wg mnie cały tekst autorka śpiewa do samej siebie. wówczas zwroty "zapomnij mi", "nie pamiętaj tego mi", "nie zabiorę cię do snu" nabierają sensu i są jak najbardziej gramatycznie poprawne.

albertgaga777 20 kwietnia 2016 19:17
(+1)
@JessieJessica: Wiesz co ja podchodzę do jej piosenek bd emocjonalnie. Teksty są dla mnie wybitne oglądałem dużo wywiadów i jest taki "O upragnionej drodze do celu" czy jakoś tak. Bardzo ją polubiłem. Teledyski są dla mnie jej spostrzeganiem świata. Sam spostrzegam go trochę specyficznie więc podoba mi się to. Podoba mi się to że potrafi być sobą i nie przejmuje się innymi. Sam chciałbym tak ale nie potrafię. Widzę w jej piosenekach przekaz a zdania które są wypowiedziane trochę "nie po polsku" brzmią tutaj jakby była już bezsilna. Powiem tak
Po prostu mam właśnie taki trudny okres w moim życiu a ona opisuje to co czuję
Dlatego jej piosenki teledyski itd są dla mnie teraz ważne.
Ja też nie chcę się kłócić.
I tak
Nie dla każdego ona jest.
Ale chyba nie odmówisz jej tego
Że przynajmnien jest a przynajmniej stara się być sobą w świecie w którym tacy ludzie jak ona uznawani są za dziwaków i wgl ludzi drugiej kategorii.

Pokaż powiązany komentarz ↓

JessieJessica 11 kwietnia 2016 23:05
(+1)
@albertgaga777: Ależ oczywiście, że mamy prawo do własnego zdania. Dzięki temu świat nie jest taki nudny :) I z góry uprzedzam: nie chcę się wykłócać. Pragnę jedynie ustosunkować się do Twojego komentarza.

Myślę, że każdy w większym lub mniejszym stopniu doświadczył "bałaganu emocji". Takiego natłoku myśli bez ładu i składu, momentu, w którym uczucia biorą górę. I próba ujęcia tego w piosence, wierszu, prozie jest jak najbardziej w porządku, ale ja tu nigdzie żadnej głębi (a "bałagan emocji" jest głęboki sam w sobie, bo nierzadko stanowi skutek naszych przeżyć) nie widzę. Podane przeze mnie we wcześniejszym komentarzu wyrażenia takie jak: "Zapomnij mi", "Miłość jedna robi mi straty", "Nie pamiętaj tego mi" nie sprawiają wrażenia bycia częścią tego "bałaganu emocji". W moim odczuciu brzmią wręcz komicznie, bo właśnie nie po polsku i z tym mam największy problem. Również cała ta otoczka przedstawiona w teledysku, te wszystkie symbole, nawiązania wyglądają dosyć śmiesznie, z mojego punktu widzenia. Jakby Sarsa na siłę chciała, by jej piosenka coś przedstawiała.

Nie jestem jednak żadną znawczynią i nie chcę takiej udawać, więc - jako że nic odkrywczego nie napiszę, a jedynie powtórzę to, co pisałam wcześniej - zakończę w tym miejscu. Piosenki Sarsy najwyraźniej nie są dla mnie. Tyle. I tutaj jeszcze drobny komentarz do tego, co napisałeś. Mianowicie: "Każdy może słuchać [takiej muzyki] ale niektórzy zrozumieją sens prawdziwy". Nie zgodzę się z "sensem prawdziwym", bo ma to w związek z interpretacją i dla każdego "sensem prawdziwym" może być coś innego, jako że nie istnieje coś takiego jak niepoprawna interpretacja utworu lirycznego. Oczywiście mamy takie zjawisko jak nadinterpretacja, ale to już chyba inny temat :)

Tak czy siak - każdy lubi co innego i to w nas, ludziach, jest świetne :)

Pokaż powiązany komentarz ↓

albertgaga777 11 kwietnia 2016 20:42
(+1)
@JessieJessica: Być może nie są poprawne pod względem językowym
Ale nie zgodzę się że tworzą "dziury" czy są niemądre
Teksty Sarsy są trochę takim bałaganem emocji które aby zrozumieć w 100% należy przeżyć
Być może Ty ( jak i wielu ludzi którzy nie rozumieją jej piosenek ) po prostu nie przeżyliście tego o czym śpiewa
Szczerze mówiąc nikomu tego nie życzę bo są to przeżycia prowadzące do np depresji
I jeszcze jedno
Piosenka ma przekaz i ma trafić w ucho odbiorcy
Jest lekko komercyjna ale ma przekaz
Taka muzyka jest najlepsza
Każdy może słuchać ale niektórzy zrozumieją sens prawdziwy
Takie piosenki ma Sarsa
Chwytliwe melodie
I niesamowity tekst
Oczywiście masz prawo do takiego zdania
Tak samo jak ja do mojego
:)

Pokaż powiązany komentarz ↓

JessieJessica 10 kwietnia 2016 00:14 (edytowany 1 raz)
(+1)
Tekst nie jest trudny do zrozumienia - łatwo zrozumieć przekaz ogólny, to, co podmiot liryczny mówi. Problem polega na tym, że poszczególne wyrażenia brzmią źle i totalnie nie po polsku. W dodatku niedomówienia w tekście - w tym przypadku - wcale nie mają wartości artystycznej i nie skłaniają do refleksji. Wręcz przeciwnie - tworzą w całości dziury równie irytujące jak te na naszych drogach.
"Zapomnij mi", "Miłość jedna robi mi stary", "Nie pamiętaj tego mi" - ani to nie brzmi ładnie, ani mądrze. Jeśli ktoś bierze się za pisanie utworów, to powinien zadbać o ich jakość i poprawność języka, którego używa do napisania słów.
Odpowiedzialna za tekst Sarsa chciała, by jej "dzieło" sprawiało wrażenie głębokiego, mądrego i tak dalej. Nie jest to jednak głębokie i nawet za dobrze się z tym nie kryje.

Żeby było jasne - nie mam nic przeciwko piosenkom bez przekazu, których celem jest po prostu wpaść odbiorcy w ucho. Są w porządku. Tylko niech ich autorzy nie próbują wyjść na oświeconych twórców, komponujących utwory inteligentne, niebanalne, bo to jest już w pewien sposób żenujące.

albertgaga777 7 marca 2016 19:14
(0)
Ale wy problemy macie -,-
Te teksty wcale nie są takie trudne do zrozumienia
Nie rozumiem z czym macie problem, czg nie widzicie
Przeczytałem kilka komentarzy i ciekawa interpretacja jest o tej śmierci
Nie wpadłem na to
Jak dla mnie
Zakochała się w kimś ale im nie wyszło
Poznała kg nowego ale nie potrafiła z nim być bo cały czas ma w głowie tg pierwszego
Jak dla mnie
...
Tyle w temacie
Poza tym piosenka jest świetna
Bd lubię barwę głosu Sarsy
:)

Cezarpar 20 lutego 2016 23:54
(0)
@michaelclayton: Hahahahahhahahahah dokładnie

Pokaż powiązany komentarz ↓

Cezarpar 20 lutego 2016 23:53
(+1)
Według mnie ona po prostu nie umie pisać tekstów i śpiewać też nie potrafi

Mintyy 10 lutego 2016 09:11
(+3)
Coś okropnego

ladywhite 3 lutego 2016 13:44
(0)
a Moim zdaniem (podkreślam moim , ponieważ każdy może interpretować na swój sposób - i każdy znajdzie cząstkę siebie) chodzi o to , że
W głowie ciaśniej układam każdą myśl, - wszystkie wspomnienia napieraja na nią
zagłuszę dziś - ale je chce zapomniec , moze tych złych wspomniec było wiecej ?? zagłusic moze chce i te dobre wspomnienia poniewaz .. wie ze bez sensu jest je wspominac skoro i tak została zraniona .. a jak wiadomo dobre wspomnienia bolą po czasie bardziej .
Zapomnij mi - tutaj moim zdaniem nie mowi do kogos do ukochanego np zeby jej cos zapomnial , że cos zlego zrobiła .. tylko mowi do siebie by zapomniala by "zapomniało mi sie" to co było ...
Rozwijam taśmy naszych dni, - wiadomo wspomina czasy bycia w związku
krótki film - liczyła na to , że bedzie to na zawsze jednak nie było
Zapomnij mi - niech zapomni mi się ....
Nie zawsze było tak
jak chcesz - coś jej facetowi nie pasowało .. dlatego moze to on ją zostawił , bo nie doceniał tego jaka ona jest miał swoje wyobrazenia ale to co było niezadowalało go .
Nie było ci lżej - nie było mu lżej nawet jak sie starała
Nie pamiętaj tego mi - nie chce o tym pamietac .

Dawno mnie nie ma - dawno sie rozstali ... byc moze probowali na nowo jednak to juz nie było to samo .. dawno wiec cośsie skonxczyło coś w niej pękło
Nie ma - .. :)
Nie zabiorę cię do snu - nie zabierze go w dalsza swoją podróz ( w snach podrozujemy , przezywamy cos .. kontunuacja zycia marzymy ) nie chce z nim juz byc bo zrozumiala ze to nie ma sensu sie katować
Nie ratuj mnie - nie chce by on gdy wkoncu zrozumie co stracił czegoś od niej chciał , gdy już sie pogubi ona w swoim zyciu poniewazn cierpi nie chce by ja ratował .. bo to wcale nie bedzie ratunek to bedzie "powtórka z rozrywki"

Miłość jedna robi mi straty - ciagle jednak o nim mysli i sie katuje tą myśla wspomina .. zadrecza sie , byc moze teskni lecz musi isc dalej a niepoukladane sprawy czy cierpienia co jakis czas daja o sobie znac .. i ciezko sie z tego podniesc .

Początków nie pamięta nikt, - ona a ni on nie pamietaja jak było na poczatku , a poczatki zawsze są dobre , była wtedy miłośc zyli w zgodzie kochali sie ... nie mogli bez siebie wytrzymac ale jednak złe wspomnienia przeesłoniły te dobre .
brakuje dni- złe wspomnienia przesłoniły te dobre .. brakuje tych dobrych dni do wspominania
Zapomnij mi - nie chce ona o tym pamietac .. jakby mowila do swojego serca by zapomniało jej to wszystko i uwolniło
Ulatuje lęk, nie czuję nic,- powoli dochodzi do siebie , ulatuje lęk przed byciem samej ... nie czuje nic jego słowa już nie mogą jej zranić tak jak kiedys
nie czuję nic - z dnia na dzien zapomina juz o nim o tym co było staje na nogi
Zapomnij mi - znowu prosi sama siebie by zapomniało jej serce
Jedną z wielu rzeczy jesteś dziś,- ON juz jest jedna z wielu rzeczy ktore pamieta ale nie jest juz priorytetem , czyli mysli o nim nie wywołuje juz zadnych emocji
jedną z wielu niepotrzebnych - to wiadomo .. wreszcie doszła do tego ze bez niego jest lepiej , ze narobił szkod w niej niepotrzebnie
Nie pamiętaj tego mi - nie chce o tym pamietac ...

kazdy moze na swoj własny sposób interpretowac te piosenke jednak gdy ktos sie wsłucha ona ma jednak sens ... to ze nie przekazuje wszystkiego biało na czarnym nie znaczy ze nawija bez sensu ... na pewno nie rzuciłą kilka haseł z ktorych powstał ten numer .. robiła to z głową . cos na zasadzie np Utoneło coś co miało zwać się balonem :) - PRoste balon nie utonie bo w nim jest powietrze tak wiec podmiot liryczny liczy na to ze miłosc badz przyjazn badz cokolwiek co chiał by było na zawsze jednak sie skonczyło umarło utoneło . czasami warto pocwiczyc swoj mozg zyjemy w swiecie gdzie coraz bardziej ludzi otumaniaja media itp ... stajemy sie głupsi czy poprostu leniwi ??

Przytulinkaa 3 lutego 2016 13:23 (edytowany 3 razy)
(+2)
Po kilkunastu usłyszeniach w telewizji zaczyna mnie niemiłosiernie irytować, następna gwiazda jednej piosenki. ;-;
Pardon, gwiazda dwóch piosenek, jeszcze było Naucz mnie czy coś takiego.

pecpec 28 stycznia 2016 13:46
(+1)
fajne fajne

Morgana215 25 stycznia 2016 15:48
(0)
@ewerton22: Popieram. Piosenka sama w sobie nie jest zła, ale ten wers moim zdaniem jest bezsensowny. Nie wiem dlaczego, ale zawsze jak go słyszę to mam ochotę wyrzucić radio przez okno :D. Trochę jak ,,Włączamy niskie ceny...''

Pokaż powiązany komentarz ↓

shariot 17 stycznia 2016 23:48
(+3)
To przykre, że ludzie nie rozumieją tekstu, jeżeli nie jest napisany wprost.

Ewidentnie podmiot liryczny jest albo w śpiączce albo w stanie tuż przed śmiercią kliniczną (nie znam dokładnie tych medycznych pojęć).Generalnie umiera. Dalej, prosi ukochanego, żeby o niej zapomniał, bo ona się już nie obudzi ("Dawno mnie nie ma"), a przecież nie może go zabrać ze sobą ("nie zabiorę cię do snu") . Jest pogodzona ze śmiercią ("ulatuje lęk, nie czuję nic" albo "nie ratuj mnie"), jedyne z czym nie może się pogodzić, to utrata ukochanego ("miłość jedna robi mi straty").

Mam nadzieję, że pomogłam w zrozumieniu tekstu.

danieljaros908 17 stycznia 2016 18:30
(+1)
@ewerton22: Dla mnie również to wyrażenie "Miłość jedna robi mi straty" jest pozbawione sensu i logiki!Pozdrawiam :)

Pokaż powiązany komentarz ↓

Kacper96 10 stycznia 2016 22:31
(0)
Moja interpretacja:
Sarsa po prostu wspomina swoją dawną miłość. Tylko w przeciwieństwie do Taylor Swift nie robi tego przez proste zdania, tylko ukrywa swoje myśli w różnych słowach.
"Początków nie pamięta nikt, brakuje dni" - poznali się dawno temu, Sarsa sama nie wie, kiedy zrozumiała, że to miłość. "Nie zawsze było tak jak chcesz, nie byłosię lżej" - po jakimś czasie zaczęli się kłócić, Sarsa zaczęła "strzelać fochy", była niesprawiedliwa w stosunku do ukochanego. Potem zrobiła coś głupiego, czego teraz żałuje, rozstają się. Jakiś czas później Sarsa zaczyna wspominać swój związek "Rozwijam taśmy naszych dni, krótki film" i wtedy dopiero do niej dociera, że zawiniła. "Zagłuszę dziś", "Ulatuje lęk, nie czuję nic" - Sarsa zamyka się w sobie, w końcu wyjeżdża, ucieka ("Dawno mnie nie ma" ), ale dawna miłość ciągle ją męczy ("Miłość jedna robi mi straty"). "Nie ratuj mnie" - dociera do niej, że zawiniła i nie chce ponownie zranić ukochanego. I tytułowa kwestia - "Zapomnij Mi". Sarsa prosi byłego by ją zostawił, ale żeby pogodzili się w zgodzie prosi o to by zapomniał co mu zrobiła.
Jedyną zagadką pozostaje kwestia "Nie biorę nic do snu". Może chodzić o człowieka - nie idę do łóżka z nikim, nikogo nie kocham. Może też chodzić o bezpieczeństwo - małe dzieci biorą przytulanki do snu by czuć się bezpiecznie. Sarsa może chcieć podkreślić swoją dojrzałość lub pokazać że nie boi się o siebie.
To jest tylko moja wersja. Co wy na to?

Atreju67 8 stycznia 2016 19:48
(+1)
Piosenka jest bardzo fajna, uważam, że jest lepsza od "Naucz mnie" :) To powinno być hitem tamtego lata...

Kacper96 29 grudnia 2015 14:50 (edytowany 1 raz)
(0)
@ewerton22: Wg mnie chodzi o to, że dawna miłość ciągle przypomina jej się i ją dręczy. A co do piosenki - całkiem przyjemna.
"Dawno mnie nie ma" - Sarsa wyjechała gdzieś, uciekła, nie ma jej. Tak trudno zrozumieć?

Pokaż powiązany komentarz ↓

tekstowo.pl
2 410 815 tekstów, 31 125 poszukiwanych i 556 oczekujących

Największy serwis z tekstami piosenek w Polsce. Każdy może znaleźć u nas teksty piosenek, teledyski oraz tłumaczenia swoich ulubionych utworów.
Zachęcamy wszystkich użytkowników do dodawania nowych tekstów, tłumaczeń i teledysków!


Reklama | Kontakt | FAQ Polityka prywatności